Willa Krzeszanica

• pl
  • Dostępność pokoi Rezerwacja online

Szlak Giewont

Szlak na Giewont teros to piorunujący Giewont ZAMKNIĘTY do odwołania.
    Polecamy wejście na Giewont dla wszystkich z Państwa którzy
    uwielbiają aktywne spędzanie czasu ale zachęcamy również wszystkich
    początkujących Turystów do odwiedzenia tego przepięknego szczytu w Tatrach.
    Piękna słoneczna jesień 2014 natchnęła nas kolejny raz na zdobycie Giewontu. Wejście na Giewont z rodziną było naszym drugim podejściem ponieważ za pierwszym razem niepotrzebnie zrezygnowaliśmy ze względu na złe warunki pogodowe po których jak się póżniej okazało nie było śladu. Rozpoczęliśmy w Kuznicach zahaczając o bezpłatne wejście do galerii z wystawą zwierząt zamieszkujących nasze Tatry. Szlak prowadzący na Giewont był 6 godzinną udaną wycieczką. Szlak rozpoczyna kolor niebieski przez Kalatówki zajmuje to ok. 40 minut droga łatwa ale kamienista nie jest wymagająca. Przy Schronisku zalecamy pierwszy przystanek na odrobinę odpoczynku oraz ujrzenia pięknego widoku, który wpłynie zachęcająco na dalszą wycieczkę. Przystanek ten jest także odpowiednim momentem na uzupełnienie płynów oraz spożycia drobnego posiłku.   Drugi przystanek po 40 minutowym podejściu ścieżką prowadzącą przez las oraz  częściowo drogą kamienistą w okolicach Doliny Kondratowej. Od Doliny Konrdratowej do Przełęczy pod Kopą Kondracką czeka nas około godzinny wysiłek prowadzący ścieżką/schodami uformowanymi z kamieni. W trakcie pokonywania tego odcinka idziemy pomiędzy pięknymi skalnymi ścianami, które porośnięte są kosówką.Kolejny przystanek na przełęczy wydawał by się długim ale odsłaniający się Giewont z białego puchu (chmur) zachęcił nas jeszcze bardziej i przyspieszył nasze podejście po łańcuchach. Zaczęła się atrakcja robienia zdjęć w przesuwających się chmurach po  wierzchołkach okolicznych szczytów. Ruszyliśmy, ostatnie minuty zdobywania legendarnego Śpiącego Rycerza to 40 minut, które było pięknym przeżyciem. Po zrobieniu pięknych zdjęć rozpoczęliśmy obejście Giewontu nie zauważając przy tym żadnego zmęczenia prawdopodobnie przez  fascynację widokami. Szlak z łańcuchami czasami z trudnymi przejściami gdzie wielu Turystów miało trudności z zejściem robiąc kolejkę. Oczywiście nasze dzieciaki były tym zachwycone
    zjeżdżając na tyłku po śliskich kamieniach. Zdobyty Giewont dla nas z podwójną nagrodą ponieważ zaobserwowaliśmy szybką zmianę pogody która równocześnie nas wynagrodziła na samym szczycie odsłaniając widok nie do opisania. Na polanie odpoczynek przy idealnej pogodzie na bezpiecznej łące i otaczającym widokiem gór . Drogę powrotna wybraliśmy innym zejściem dłuższym który nas wciągał piękniejszymi widokami i blaskiem promieni słonecznych odbijających się od Krzyża na Giewoncie. Koniec szlaku był w Dolinie Białego i bardzo się ciągnął.
    Polecam jeszcze raz szlak na Giewont niezapomniane chwile zdobycia do dziś zostają w pamięci.

Czas wejścia dla aktywnych z Kuźnic 2 godziny i som my na Giewoncie 🙂

Droga pod Reglami

Spacerowa
    Droga kamienista

Stok narciarski Harenda

Widokowy z piękną panoramą Tatr
    Polecam

Co robić pogoda w Zakopanem?