Willa Krzeszanica

Dolina Pięciu Stawów Wodospad

Szlak do Doliny Pięciu Stawów z atrakcyjnym Wodospadem Siklawa:

Trasa :

• czas przejścia 5 osobowej rodziny z 3 dzieci w wieku od 7 do 14 lat 3 godz. 30  min. od parkingu Polana Palenica do Doliny Pięciu Stawów, droga powrotna 2 godz. 30 min.

Szlak początkowo 40 minutowy spacer z parkingu drogą asfaltową do Wodogrzmotów Mickiewicza. Po kilku minutowym przystanku ruszamy szlakiem zielonym ostro w górę ale nie na długo, ponieważ czeka nas 1:30 godzinna droga w lesie nie jest trudna stopniowo prowadzi wzdłuż górskiego potoku,  gdzie docieramy do Wodospadu Siklawa, który  oczaruje nas swoim urokiem głazów, skał i wspaniałych kolorów. Trasa przed Siklawą będzie podzielona na 2 różne drogi  prowadzące do Doliny Pięciu Stawów sugeruje wybrać kierunek w prawą aby zobaczyć Wodospad z dołu zdobywając szczyt. Niestety trasa jest trudna i ciężka dla Turystów mało aktywnych, dla naszych dzieci zmęczenie pokonała fascynacja spływającej białej wody i leżący śnieg w środku czerwca. W Dolinie Pięciu Stawów odwiedziliśmy Schronisko z przystankiem … Niestety nie widzieliśmy pięciu a trzy Stawy bo nie mieliśmy czasu i siły. Droga powrotna dla nas nie była trudna ale jeżeli ktoś ma kłopoty ze schodzeniem po schodach będzie miał trudności, ponieważ schodzimy po kamieniach w dół.

Kolejne cudowne miejsce zdobyte, fascynujące kolory połączenie szarości/zieleni oraz śniegu odbijającego się w wodzie, Siklawa i otaczające nas szczyty.

Szlak na Morskie Oko

Jeden z najpopularniejszych szlaków turystycznych